Doświadczony trycholog – sprawdź eksperta w terapii na skórę głowy

Łysienie androgenowe

Nowoczesna kosmetologia, w skład której wchodzi trychologia doskonale radzi sobie z licznymi przyczynami wypadania włosów. Trycholog jest kosmetologiem wyspecjalizowanym w diagnozowaniu, terapii wypadania włosów oraz kierunkowej pielęgnacji skóry owłosionej głowy. Ze względu na fakt, iż przyczyny wypadania włosów są bardzo heterogenne, konieczne jest wykonanie licznych badań, które pozwolą dokładnie określić problem i wdrożyć właściwe postępowanie terapeutyczne. Nadmierne wypadanie włosów związane może być z chorobami skóry owłosionej, jak i schorzeniami ogólnoustrojowymi.

Wypadanie włosów – przyczyny

Dokładne określenie tego, jakie są indywidualnie występujące u pacjenta przyczyny łysienia pozwala na zastosowanie uznanych przez dermatologię metod terapeutycznych i pielęgnacyjnych. Bardzo ważne w tym procesie jest dokładne badanie włosów, gdyż same w sobie wypadające włosy nie są wystarczającą informacją dla trychologa lub dermatologa.

Wypadające włosy – rodzaje łysienia

Spośród najczęściej występujących podtypów wypadających włosów wyróżnić należy:

• Łysienie telogenowe,
  • Łysienie plackowate,
  • Łysienie androgenowe,
  • Łysienie w przebiegu chorób ogólnoustrojowych – nowotworów, cukrzycy, chorób tarczycy, zaburzeń endokrynologicznych w zakresie przysadki, nadnerczy i gonad.
  • Łysienie na tle niedoborów – najczęściej występuje w przebiegu niedoboru żelaza, ale dotyczyć może także pacjentów z niewystarczającą ilością witaminy D3, witamin z grupy B, cynku, biotyny oraz innych.
  • Łysienie wskutek stosowanych leków – kwasu walproinowego, cytostatyków, heparyny.

Powyższe są klasycznymi przykładami łysienia niebliznowaciejącego. Oprócz tego występować może łysienie bliznowaciejące – szczególnie w schorzeniach typu:

• Infekcje grzybicze skóry głowy,
  • Toczeń układowy i postać skórna tocznia uogólnionego lub toczniu miejscowym,
  • Liszaju płaskim – mieszkowym lub zanikowym.

Co na wypadanie włosów rekomenduje trycholog?

Łysienie niejedno ma imię – dokładne określenie przyczyn łysienia wymaga zastosowania kierunkowych metod diagnostycznych. Najpopularniejszą jest trichoskopia – czyli badanie w powiększeniu skóry owłosionej głowy, nieocenione w określeniu podtypu łysienia, tła oraz monitorowaniu terapii. Typową diagnostyką jest również trichogram – badanie pozwalające na ocenę łodyg i cebulek włosów, polegające na pobraniu do 100 włosów z różnych okolic głowy i ich mikroskopowej ocenie. – mówi specjalista trychologii.

Ekspert trycholog leczący skórę głowy

Profesjonalna diagnostyka łysienia.

Diagnostyka jest kluczem, dla doboru optymalnych metod terapeutycznych. W standardowej, ogólnej terapii łysienia stosuje się:

• Minoksydyl,
  • Finasteryd, octan cyproteronu, spironolakton,
  • Glikokortykosteroidy,
  • Wcierki i szampony z substancjami leczniczymi.

Zabiegi – jak wzmocnić włosy

Zabiegi na przyczyny łysienia mogą być przez nas wykonane w naprawdę wielu miejscach, wiec warto zasięgnąć o nich opinii innych pacjentów. Jeżeli pochodzisz z Trójmiasta, od siebie polecamy chociażby to miejsce, gdzie można leczyć łysienie:

dr Trycholog Gdynia
Powstania Styczniowego 22/2
81-519 Gdynia

Niemniej jednak nie można mówić o sukcesie bez zastosowania skutecznych metod zabiegowych. Szczególnie, że sami nie wiemy jak wzmocnić włosy poza zaleconym przez dermatologa leczeniem. Do jednych z najlepszych należy zaliczyć bez wątpienia procedury o umiarkowanym stopniu inwazyjności, np.:

• Mezoterapia skóry głowy – polega na śródskórnym podawaniu różnych substancji odżywczych – witamin, minerałów, osocza bogatopłytkowego, okta, dekapeptydów oraz leków. Mezoterapia igłowa polega na wstrzykiwaniu substancji za pomocą igły i strzykawki lub specjalnego urządzenia – Dermapen. Mezoterapia bezigłowa pozwala na podawanie glikokortykosteroidów, osocza oraz niektórych innych składników kosmetologicznych – typową technologią wykorzystywaną w tym miejscu jest Dermojet,
  • Karboksyterapia Reology – wysoce skuteczny zabieg polegający na śródskórnym podawaniu dwutlenku węgla, który rozszerza naczynia, poprawia odżywienie mieszków i stymuluje wzrost włosów.
  • Fototerapia – zastosowanie zabiegów naświetlania skóry promieniowaniem UVA lub UVB, czasami łączona ze światło uczulaczami (PUVA).

Bibliografia:

Jun M., Keum D.I., Lee S., Kim B.J., Lee W.S.: Quality of life with alopecia areata versus androgenetic alopecia assessed using Hair Specific Skindex-29

L. Brzezińska-Wcisło (red.), Choroby włosów i skóry owłosionej

MacDonald, Hull S.P., Wood M.L., Hutchinson P.E., Sladden M., Messenger A.G.: Wytyczne dotyczące postępowania terapeutycznego w łysieniu plackowatym